חיפוש

"הכל אינו כי אם התגלות אחדותית, המתראה בניצוצים שונים"*


ככל הנראה, לא בכדי נבחר האור הפיזי לשמש כביטוי המסמל את המימד הרוחני/אלוהי של ההויה בתרבויות השונות, כי

יש בו, באור הפיזי כשלעצמו, מימד מופשט לחלוטין (חסר צורה) והאפשרות שלנו להבחין באור/לראות אור/למדוד אור היא רק במפגש שלו עם עצמים/גופים/רקעים. הוא מאיר עליהם והוא מאיר בעדם (מתנוצץ), הוא 'מתלבש' בם, אפשר לראות את העצמים מוארים, אפשר לראות עצמים מאירים, בשלל גוונים וצבעים, אבל אי אפשר באמת לראות את האור כשלעצמו. אפשר לומר שאנחנו רואים הכול בזכות האור, אבל אנחנו עיוורים כלפיו.


ההשפעה העצומה של האור על חיינו אל מול חוסר המוחשיות של האור, הופכים את המושג הזה כמתאים ביותר לתיאור ההשפעה האלוהית, הנוכחת-נסתרת, על חיינו הנפשיים: כשם שתכונתו של האור שהוא מגלה דברים שהיו נסתרים בחושך במציאות הפיזית, כך האור הרוחי מאיר את המציאות הנפשית של האדם: מגלה קשרים והקשרים נסתרים, בין ובתוך הזיכרונות, המחשבות, הרגשות, ההרגלים, ההעדפות, הנטיות, הכישרונות, מגלה לי מי אני ומה ייחודי כפרט (אינבידואל/ית) והקשר שלי לכלל המין האנושי, לכלל הבריאה, לכלל בכלל.


עבורי, שברי הזכוכית שבצידו החיצוני של הקליידוסקופ ,הם כאותם מקרים, חוויות ומפגשים המתרחשים באופן אקראי בין לידה ומוות. אולם, כמו בקליידוסקופ, יש אפשרות להביט על מהלך החיים גם בהסתכלות פנימית. או אז האור המשתקף בהחלקים ומסביבם, מגלה לי את ההקשר השלם.

וכשם שבקלידוסקופ יש סוד המאפשר את המראה המרהיב של השתקפויות של האור בחלקים וליכודם לתמונה שלמה והרמונית, כך גם ידע רוחי יש לו שפה סודית, מקודדת, אשר מאירה את המחשבה והרגש וכך ניתן להבין ואף לחוש, כיצד כל חלקי הנפש קשורים ל'אני' אחד, כיצד כל 'אני', כל אינדיבידואל, קשור באחרים, וכיצד כולם קשורים לכללות אחת:

"הכל אינו כי אם התגלות אחדותית, המתראה בניצוצים שונים" *הראי"ה קוק, אורות הקודש א, י'


לגלריית הציורים 'התנוצצות'



48 צפיות
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now